این دستگاه به وسیله دو یا چهار دوربینی که یک بازیگر بر روی صورت خود نصب می کند تصاویر دو بعدی از جهات مختلف صورت او را ضبط می کند و سپس با استفاده از مارکر هایی که بر روی صورت بازیگر نصب شده است مکان سه بعدی اجزای مختلف صورت را با سرعت 60 فریم بر ثانیه به صورت Morph به دست می آورد که قابلیت اعمال بر روی صورت های مختلف را دارا می باشد که از آن برای استفاده در بازی های رایانه ای و انیمیشن های سه بعدی استفاده می شود. بدون استفاده از این دستگاه ساخت حرکات صورت بسیار زمانبر و پر هزینه و با کیفیتی بسیار پایین خواهد بود.
تمام شرکت ها و گروه های بازی سازی ، انیمیشن سازی ، تبلیغاتی متقاضی این دستگاه می باشند .تا به حال در ایران این دستگاه تولید نشده است و به دلیل نیاز به پشتیبانی کامل و گاهی اوقات نیاز مبرم به پشتیبانی و رفع اشکال حضوری و همچنین قیمت های بسیار بالای این دستگاه تا حدود 45 هزار دلار امکان استفاده از نمونه های خارجی بسیار مشکل و برای بسیاری عملا غیر ممکن می باشد و به همین دلیل در حالی که تمام شرکت های خارجی بزرگ در تمام پروژه های خود از Facial Motion Capture استفاده می کنند در ایران در حال حاظر کمتر پروژه ای وجود دارد که از این دستگاه استفاده کند.